Ulefone Care

Ulefone Care : Skydda din Ulefone mot det oförutsedda


Garanti

Ulefone Care

Garanti

2 år från inköpsdatumet

2 år från inköpsdatumet

Så här utnyttjar du garantin

Ring maila, eller chatta med Ulefone supporten eller besök vår butik för personlig service

Ring maila, eller chatta med Ulefone supporten eller besök vår butik för personlig service

Reparationsalternativ

Lämna in eller skicka via post. Garanti täcker endast fabrikationsfel, inte fel som uppstått genom oaktsamhet, vårdslöshet eller på sätt som anses inte vara fabrikationsfel.

Samma förutsättningar som vid garanti med tillägg att Ulefone Care täcker upp till 2 fall av oavsiktlig skada under en 12-månadersperiod. En självrisk tillkommer vid varje tillfälle Ulefone Care nyttjas. OBS! Ulefone Care gäller EJ vid stöld/borttappad produkt!

Teknisk support

3 månader

1 år


Vad är Ulefone Care och hur fungerar det?

Ulefone Care är ett extra skydd för din Ulefone smartphone eller surfplatta. Den tar vid där din garanti inte räcker till och ger dig extra skydd vid oavsiktlig skada eller olycka som på din Ulefone smartphone eller surfplatta. Det är INTE en försäkring och är INGET skydd för stöld eller förlust.

Vad kostar Ulefone Care?

Ulefone Care kostar 99kr i månaden (ex moms för företag) och du tecknar ett abonnemang på 12 månader. 

Hur mycket är självrisken om jag behöver nyttja Ulefone Care?

Självrisken när du nyttjar Ulefone Care är 500kr (ex moms för företag). Självrisken betalas i samband med godkännande av reparation.

Hur många gånger kan jag använda mig av Ulefone Care?

Du kan göra upp till två anspråk per 12 månaders period.

Hur länge gäller min Ulefone Care? 

Ulefone Care gäller i 12 månader från den dagen du köpt den.

Vad är det för skillnad på garanti/reklamation och Ulefone Care?

Garanti och reklamation täcker skador som innebär bristande funktion som har uppstått genom ett fabrikationsfel. Det vill säga att mobilen eller enheten har slutat fungera utan yttre påverkan.

Ulefone Care täcker otursskador som t.ex. sprickor i skärmen eller vattenskador. Du får göra upp till två reparationer per år. Alla reparationer utförs i Ulefones verkstäder med originaldelar. Garantin kvarstår även efter en reparation.

Garanti, reklamationsrätten och Ulefone Care täcker INTE följande:

  • Stöld och förlust
  • Medvetet orsakade skador
  • Kosmetiska skador som inte påverkar funktion
  • Grov vårdslöshet
  • Vanligt slitage

Kan jag köpa till Ulefone Care vid ett senare tillfälle?

Du kan endast köpa till Ulefone Care i samband med köp av din Ulefone Smartphone eller surfplatta.

Hur köper jag Ulefone Care på ulefone.se?

  1. Välj din Ulefone smartphone eller surfplatta samt övriga produkter du vill ha och lägg de i din varukorg.
  2. Sök efter ”Ulefone Care” i sökfältet.
  3. Lägg till det antal Ulefone Care du vill ha i din varukorg(t ex 2st om du köpt en surfplatta och en smartphone eller 2st smartphones). Vill du bara ha Ulefone Care till den ena av två eller flera enheter, lägg då en i din varukorg så kontaktar vi dig för detaljer kring vilken av enheterna som ska ha skyddet.
  4. Gå till kassan.
  5. Slutför köpet.
  6. Klart! All dokumentation skickas til dig på mail.
  7. Du får sedan en faktura på mail en gång i månaden för betalning av Ulefone Care

Vilka dokument kommer jag att få?

Efter att du har köpt din Ulefone Care och i samband med att du får din enhet levererad får du även följande dokument via e-post:

  • Avtalsvillkor
  • Ulefone Care bevis
  • Annan viktig information

Omfattas stöld och förlust av min försäkring?

Ulefone Care omfattar INTE stöld eller förlust, endast oavsiktlig skada.

Vad innebär oavsiktlig skada?

Med oavsiktlig skada menas att enheten inte fungerar korrekt till följd av en något som har inträffat till följd av en olycka. Detta kan inkludera att enheten tappats eller att vätska spillts på den. Spräckt skärm är ett bra exempel på oavsiktlig skada.

Om ditt anspråk på oavsiktlig skada godkänns kommer Ulefone att ta in enheten för reparation till vår egna verkstad. Om enheten inte kan repareras kommer Ulefone att ordna en ersättningsenhet. 

Omfattas kosmetiska skador?

Ulefone Care täcker spruckna skärmar. Den täcker dock inte repor eller bucklor som inte påverkar telefonens funktionalitet.

Vad behöver jag göra för att göra ett anspråk, alltså nyttja Ulefone Care?

Det enklaste sättet att skapa ett anspråk är att maila info@ulefone.se och kort beskriva ditt ärende samt ange ditt order nr.

Du kommer att bli ombedd att svara på några frågor och välja om du föredrar att lämna in eller skicka in din enhet till vår verkstad.

Vad händer om min smartphone eller enhet byts ut?

Om din enhet behöver bytas ut kommer ersättningsenheten att levereras med:

  • Återstående skyddstid för din Ulefone Care.
  • Den återstående perioden av Ulefones garanti från den ursprungliga försäkrade enheten eller med en 90-dagars begränsad garanti (beroende på vilken som är längst).

Om din enhet behöver bytas ut kommer Ulefone att försöka ersätta den med en i samma färg, men kan inte garantera att detta alltid är möjligt.

Ulefone kan inte garantera att ersätta några enheter från begränsad upplaga eller specialutgåva.

Om Ulefone inte kan förse dig med en ersättningsenhet av samma modell kommer du att erbjudas ett alternativ med liknande specifikationer.

Ersättningsenheter kan komma från ett helt renoverat lager (lager som inte är helt nytt) sk Refurbished Units. Innan vi skickar ersättningsenheter utför vi en omfattande kontrollprocess för att se till att de är i fullt fungerande skick och motsvarar skicket eller är i bättre skick än den inskickade enheten.

Om Ulefone inte kan reparera eller ersätta din enhet kommer vi att kontakta dig för att diskutera olika sätt att ersätta dig för ditt anspråk.

Kan jag köpa Ulefone Care för alla Ulefone enheter?

Du kan köpa Ulefone Care till alla Ulefone smartphones och surfplattor och den tecknas i samband med köp av din enhet på ulefone.se.

Vad händer om jag returnerar enheten jag köpte Ulefone Care för?

Om enheten returneras inom tiden för öppet köp/returrätt och returen accepteras av Ulefone kommer Ulefone Care också att återbetalas proportionerligt, under förutsättning att inga anspråk (reparationer) har gjorts.

Vad händer om jag säljer enheten jag köpte Ulefone Care för?

Ulefone Care är ett avtal som tecknas mellan dig som köpare och oss, över 12mån. Önskar du avsluta det innan de 12 månaderna har passerat kan vi ordna med en slutfaktura för den återstående perioden. Önskar du överlåta försäkringen till den nya ägaren kontakta oss så hjälper vi till med det.

Ulefone Care

Denna sida är skapad av Ulefone och innehållet stöds inte av tredje part.

  1. Ulefone Care är en tjänst som du kan köpa på ulefone.se. Den täcker risken för oavsiktlig skada på din Ulefone produkt och behovet av teknisk support.
  2. Ulefone-supporten: 08-55109404, info@ulefone.se eller via chat på hemsidan.
  3. Teknisk support omfattar hjälp med installation och standardkonfiguration.

Tjänsten tillhandahålls av den officiella agenturen för Ulefone i Norden, 2 Tech Scandinavia AB, Döbelnsgatan 8, 111 40, Stockholm, Sverige. 

Dina rättigheter enligt svensk konsumentlagstiftning gäller tillsammans med, och utöver, dina rättigheter enligt Ulefones begränsade garanti och eventuell Ulefone Care plan.

Enligt svensk konsumentlagstiftning kan konsumenten välja att få defekta varor eller varor som inte överensstämmer med köpeavtalet reparerade eller ersatta utan kostnad. Om en reparation eller ett byte inte är möjligt eller innebär en orimlig kostnad eller börda för säljaren kan konsumenten välja att få prisavdrag eller att avbryta avtalet och lämna tillbaka produkten i utbyte mot en fullständig återbetalning, förutsatt att felet har väsentlig betydelse för konsumenten och att produktens värde inte har minskat på grund av konsumentens åtgärder. Säljaren bär det huvudsakliga ansvaret för att tillhandahålla en lösning om ett anspråk är giltigt. Konsumenten kan göra anspråk mot Ulefone ENDAST om varorna köpts från www.ulefone.se. Dessa rättigheter gäller tre år från leveransen av varorna och konsumenten måste meddela säljaren inom en rimlig tid efter att felet har upptäckts. Dessa tidsbegränsningar gäller inte när säljaren visat vårdslöshet, bryter mot god tro eller om felet bryter mot lagstadgat försäljningsförbud eller ett markant bristfälligt säkerhetsfel.

Enligt svensk konsumentlagstiftning förutsätts det att defekta varor eller varor som inte överensstämmer med köpeavtalet som upptäcks inom 12 månader från leveransen förekom vid leverans. När de 12 månaderna har passerat går normalt bevisbördan för defekta varor eller varor som inte överensstämmer med avtalet över till konsumenten.

Gå till webbplatsen ECC Sverige på www.konsumenteuropa.se om du vill veta mer om den svenska konsumentköplagen.